ggabi

Pengar rullar in som det ska, det går bra nu, kompis det går bra nu

Kategori: Random

Har varit som en hemmafru idag. Har stått i köket hela dagen och bakat lussebullar och pepparkakor. Skulle fixat middagen också eftersom mamma inte var hemma men eftersom det tog så lång tid att baka allt så hann mamma komma hem innan jag började med middagen så det slutade med att det var hon som lagade den ändå.

Har förresten redan öppant ett paket. Mina föräldara har några kompisar i Schweiz som brukar skicka någon litet till mig och min syster varje jul. Brukar oftast vara en ask med något smycke eller nått, men denna gång så var det ett var sitt litet kuvär. Förstod på direkten att det var pengar så varken jag eller min syster orkarde vänta tills julafton så vi öppnade det igår istället. Älskar att få pengar, då kan man köpa vad man vill istället för att få något som man aldrig kommer använda. Eller detta gäller mest typ familjevänner som man inte träffar så ofta och sen när man typ fyller år så får man kanske något smycke eller kläder som inte är ens stil. Gud va otacksam jag låter, haha! Men ärligt talat, vem har inte fått något konstig som ni aldrig använt av någon släkting eller typ gudmor?

Sen vann pappa en slant på tipset idag så han sa att jag och min syrra skulle få lite extra pengar imorgon. Yeeey! Typ det ända positiva med dom där jävla tipskupongerna. Min syrra och pappa har som "tradition" att syrran ska fylla i en kupong och pappa en vid jul. Pappa försöker alltid övertala mig och mamma också men vi vägrar alltid. Vi hata tipset! Men jag har bestämt mig för att joina dom i år, för min syrra har vunnit flera gånger när hon har gjort det och då har ju såklart hon fått pengarna så jag tänkte att jag får väl också prova den här julen och hoppas på det bästa. I need money this time of year! Vill bara spara ihop pengar till sommaren så snabbt som möjligt så jag kan köpa annat sen. Det bajsiga är att jag aldrig kommer vinna för jag har sån otur i spel, men aja, jag ska ändå prova nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: