ggabi

En sak jag stör mig på

Kategori: Random

Ibland när jag frågar mamma "Vad blir det för mat idag?" och så säger hon kanske, tacos, köttfärssås och pasta, skinksås eller något annat gott så brukar jag bli fett glad och så längta jag tills middagen blir klar. Sen när man sätter sig vid bordet så blir det inte alls så som man hade tänkt sig. T.ex. att hon har "experimenterat" lite och blandat i någon annan krydda eller som en gång när vi fick tacos så va jag fett hungrig och jag såg verkligen fram emot att få äta det och så kommer jag till bordet och det första jag ser är att gräddfilen inte står på bordet så jag frågar mamma om hon glömt ta fram den. Då svarar hon "Nej den står ju på bordet" och så menar hon typ någon turkisk yoghurt som vi hade hemma. Man ba vaa? MAN HAR INTE TURKISK YOGHURT I TACOOOS!!!! Typiskt min mamma att säga "Man tager vad man haver!" Nej mamma det gör man inte alls! 
Eller som idag då vi skulle få pannkakor (jag vet, ingen fredagsmat men vi skulle ätit det igår men så åt jag borta så vi skjöt upp det till idag) så började jag planera vad jag skulle ha på dom, typ en pannkaka med grädde och sylt, en med smör, socker och kanel osv. (hahahaha) sen kom jag iaf hem och så ser jag att mamma göra ugnspannkaka. Åhhh, för det första, varför? För det andra, varför sa du inte det innan? När min mamma göra så här så får jag verkligen DAMP. Haha nu tycker säkert alla att jag är dum i huvet men isf får jag väl vara det :)

Händer detta bara hemma hos mig eller är det något där ute som känner igen sig?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: