ggabi

sadness

Kategori: Random

Klockan börjar bli mycket så jag ska snart gå och lägga mig. Kanske läster ett kapitel i en av mina böcker först. Annars då? Jo jag har kollat på tv ovanligt mycket idag. Kollade på två sorliga program, först ett som hette sofias änglar som var lite wanna be extreme home makeover. Dom skulle hjälpa en familj att renovera deras hus och familjen som bodde i huset bestod av en mamma, två barn på 7 och 10 år och en pappa som var döende. Det var så hemskt. Jag kollade inte på programet från början men jag uppfattade det som att pappan hade någon ovanlig sjukdom och att han skulle dö, men man visste inte när, han kunde dö när som hellst... En sak som jag såg på programet tyckte jag var så himla fint! Pappan hade två ansikten tatuerade på sin arm, och det var hans barn, och så berättade han att hans älsta dotter hade sagt så här till honom "När jag blir stor ska jag tatuera in ditt ansikte på min arm." Naaaw, det skulle alltså vara som ett minne av hennes pappa sen efter att han hade dött. Sen kollade jag även på ett program som hette någonting med miljonär. Det handlade om en miljonär som klädde ut sig till en lite fattigare person och skulle prova på livet som fattig och jobba med volontärarbete. Han skulle träffa massa människor som hade haft det jobbigt i sina liv och som nu jobbade med hemlösa/missbrukare/prostituerade. I slutet av programet skulle han avslöja sin riktiga identitet för dessa människor som han jobbat med och sedan skänka pengar till dom. Det var också ett väldigt sorligt program eftersom man fick höra en massa människors hemska livshistorier. Det var verkligen synd om dom, deras historier fick mig verkligen att tänka på hur lyckligt lottad jag är som har ett hem, en familj, vänner, mat för dagen m.m.

Okej nu ska jag sluta skriva, kännde att detta inlägget blev helt cp men jag skyller på att jag är trött så jag vet inte riktig vad jag skriver, heh :P

Godnatt!♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här: