ggabi

Frihet

Kategori: Random

Nu är äntligen det efterlängtade jullovet här! Det ska bli så otroligt skönt att slippa plugget i två och en halv vecka. Egentligen kundet lovet ha börjat redan igår eftersom det kändes helt onödigt att komma till skolan idag då vi bara satt i klassrummet i en halvtimme och körde någon sånglek och sen så satt vi i aulan i en timme och kollade på julkonserten. En lite komisk grej var att bredvid mig i aulan satt en kille som vi såg i Ayia Napa i somras och typ snackade lite med. När vi såg honom så tyckte jag att jag kände igen honom lite och tänkte, hmm, undra om han är ifrån jakan eller typ min skola...? Men sen tänkte jag nej så kan det ju inte vara, jag har väl säkert bara sett honom här förut. Sen när vi kom hem och skolan började så såg jag honom igen!!! Har aldrig pratat med honom efter den gången på Cypern eftersom jag är lite osäker på ifall han känner igen oss för när vi såg honom så såg han lite halv borta ut, haha!
Visste ni förresten att idag är det årets kortaste dag, eller mörkaste dag eller något liknande. Det betyder att från och med idag så börjar det bara bli ljusare och ljusar. Yeeeey! Fast det kommer ju ta lång tid innan man märker någon skillnad men ändå. Och när jullovet är slut så är det VÅRterminen som börjar. Känns bättre att tänka så för då känns värmen och sommaren mycket närmre.

Vill bli brun igen!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: