ggabi

Tips

Kategori: Hairstyles

Nu ska ni få ett litet tips på hur ni lätt kan få lite lätta naturliga lockar i håret utan att håret slits allt, bra va! ;)
(Funkar bara efter att man har tvättat sitt hår)

Steg ett: När du har tvättat ditt hår så borstar du håret innan det hunnit bli tort.



Steg två: Nu ska du dela in håret i två delar och snurra/tvinna båda delarna. När du gjort det så är kan du släppa de som du snurrat/svinnat (om du inte orkar hålla i håret där nere så att det inte går upp) och så låter du det bara torka av sig självt. Du bör snurra/tvinna om några gånger under tiden så att det inte går upp helt.



Steg tre: När håret är tort så drar du bara fingrarna igenom eller kammar ut det med en BREDTANDAD kam.









KLART!!! Enkelt och bra. De två översta bilderna med det lite ljusare håret på steg tre är på min syster och det två sista är på mig. La upp två olika efter som att mitt blir lite mer lockigt än hennes. Antar att det beror på att vi har olika hårtyper. Bilderna på mig är tagna två dagar efter att jag hade gjort det, och det satt kvar fast inte lika mycket kanske :P

Nu vet ni hur man gör, lycka till! :)

Kommentarer

  • Sverreronja säger:

    Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!

    2011-03-10 | 11:10:07
    Bloggadress: http://sverreronja.blog16.com

Kommentera inlägget här: