ggabi

Glass i stora lass

Kategori: Random

Har sökt en massa jobb som en dåre. Har gett upp hoppet många gånger. Har känt mig stressad som F A N för att jag inte hittat något, men i måndags, då fick jag äntligen napp.
Det här med att gå runt till butiker/kaféer mm. och tigga jobb sköt jag hela tiden upp på. Känner mig så himla obekväm med att göra det, vet inte varför faktiskt. Men i måndags så tig jag tummen ut röven och gjorde det ändå. Tänkte att nej nu måste jag försöka igen, det här är det ända jag inte gjort än så om jag inte får något efter det här heller så finns det inget mer jag kan göra.
Gick runt till kanske fem ställen och alla hade redan fullt eller så var jag för ung. Blev så jävla less på alla nej så jag tänkte okej jag går bara in här också och sen drar jag och möter upp mamma. Gick in och vet ni vad?!?!?! De frågade om jag ville börja provjobba redan på en gång så de fick se hur det gick för mig och om jag passade in. Sedan efter halva dagen så vart jag anställd. Woooooohooooo! Behövde inte genomlida någon onödig intervju eller något heller så det var skönt.
Ni ska bara veta hur lättad jag blev när jag fick ett ja.
Så nu jobbar jag i en glassbar i Karlberg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: